سبد خرید

زنجیر صنعتی

زنجیر صنعتی-کارابلبرینگ

زنجیرصنعتی چیست؟

 

زنجیرصنعتی جزء مهم ترین ابزار و وسایلی است که نیرو را منتقل کرده و تا حدودی سبب حرکت می شوند. زنجیر صنعتی که یک عضو اساسی در صنعت دوچرخه سازی به شمار می رود، از لحاظ سایز بندی، اندازه، جنس، کاربرد و… متنوع است. رایج ترین جنس استیل نگیر به همراه فولاد است که مقدار کربن نیز در آن را در برخی دوچرخه ها کم و در برخی دیگر زیاد استفاده می کنند و غالبا ثابت نیست.

گاهی اوقات نیز سازندگان دست به تولید زنجیر تفلونی می زنند و باید توجه داشته باشید مواد اولیه به کار رفته یکسان نخواهد بود. یکی از شیوه های افزایش متوسط طول عمر این زنجیر این است که آن را به وسیله گالوانیزه پوشش می دهند.

خوب است بدانید زنجیر های صنعتی دارای دامنه بزرگی از تنوع، کارایی و مزایا هستند که در کنار این ها متاسفانه عیبی را نیز شامل می شوند. سر و صدا و آلودگی صوتی زیاد تنها عیب بزرگ این کالا است ‌که در اثر برخورد و حرکت سریع ایجاد می شود. البته افراد زیادی راه حل های گوناگونی پیشنهاد کرده اند که می توانیم به روغن کاری اشاره کنیم. فرآیند روغن و یا گریس کاری تا حدی می تواند از میزان صدای گوش خراش بکاهد.

چرخ صنعتی چیست

انواع زنجیر صنعتی

 

گستره تنوع زنجیر صنعتی بالاست و به تعداد انگشت شماری خاتمه نمی یابد‌، در ادامه به ارائه توضیحاتی حول آن ها می پردازیم. زنجیرهای صنعتی از نظر رنگ، مشخصه فنی، کاربرد و جنس به گروه های مجزا از هم تقسیم می شوند. برخی از انواع این وسیله عبارتند از: زنجیر کانوایر، زنجیر غلتکی صنعتی، زنجیرصنعتی ضدآب، زنجیرصنعتی شاخدار و …‌ .

 

زنجیر صنعتی-کارابلبرینگ

زنجیرکانوایر: زنجیر کانوایر که به زنجیر انتقال قدرت نیز شهرت دارد، از تعدادی معین یاتاقان که به وسیله ورق هایی به یکدیگر متصل گردیده اند، ساخته و تولید می شود. در این نوع از زنجیر طراحی یاتاقان و بوش به گونه ای است ‌که نیروی بسیاری برای تحمل فشار دارند ‌و این دلیل محکمی بر مقاومت هرچه بیشتر زنجیر کانوایر برابر خمیدگی و شکستگی است.
زنجیر غلتکی: هم اکنون شما با یکی از عناصر پیشرفت صنعت از زمان وقوع انقلاب تا به امروز هستید. زنجیر غلتکی صنعتی با بهره وری از قدرت بسیار و عملکرد قابل ستایش در دستگاه هایی که خطوط مونتاژ‌ وسایل نقلیه هستند، امروزه توانسته اند توجه تعداد عمده ای از مردم را به خود جلب کنند.

زنجیر استیل شاخکدار: از دیگر انواع مختلف زنجیرهای صنعتی، زنجیر شاخکدار از جنس استیل است‌ و به دلیل تحمل و مقاومت
بسیار در برابر حرارت و توانایی بر جابه جایی هر نوعی از اجسام تا ۵۰ متر، محبوب به شمار می رود.

سایز زنجیر صنعتی

زنجیرهای صنعتی معمولا در دو سایز ۱۰۰ و ۸۰ و به صورت تک ردیفه و دو ردیفه یافت می شوند. البته در مورد دستگاه هایی که نیازمند زنجیرهای بزرگ تر هستند باید ذکر کنیم که زنجیرهای صنعتی سریA  تا سایز ۲۴۰ و ۶ ردیف هم ادامه دارند.

انواع زنجیر صنعتی-کارابلبرینگ

مشخصات فنی زنجیر صنعتی

 

اگر شما برای بازدید از وسایل و ابزار به کار گرفته شده در صنایع معدن، کشاورزی، وسایل نقلیه، دوچرخه سازی و…. روزی تصمیم گرفتید، قطعا یکی از مهم ترین و جدی ترین ابزاری فیزیکی که رویت خواهید کرد، زنجیرها هستند که برای انتقال نیرو مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکت های تولید کننده این کالا برای افرایش طول عمر سعی می کنند از فولاد و پوشش گالوانیزه بهترین بهره گیری را داشته باشند. علاوه بر این که چدن، کروم، پلاستیک فشرده و استیل از دیگر مواد اولیه هستند که برای ساخت زنجیر صنعتی نقشی کارآمد دارند.

سایز بندی این وسیله به صورت ۸۰ و ۱۰۰ است که با کم و زیاد کردن قطعات به کار رفته در آن می توانیم این اندازه را تغییر دهیم. اما ‌گاهی اوقات افراد دارای دستگاه های بسیار بزرگی بوده که برای جابه جایی های طولانی نیازمند زنجیرهای قطور با سایزهای بیشتر هستند و در چنین مواقعی همان طور که توضیح داده شد می توانند از زنجیر های سریA  که تا ۶ ردیف و اندازه ۲۴۰ ادامه دارند بهره جویی نمایند.

زنجیر صنعتی برای چه مواردی استفاده می شود؟

این زنجیرها اصطکاک کلی را کاهش داده، انتقال قدرت را افزایش داده و دوام را افزایش می دهند. در طول سالها، اندازه ها و سبک های مختلف از این زنجیر برای کمک به نیازهای منحصر به فرد یا صنایع خاص مانند خدمات غذایی، چاپ، حمل و نقل، کشاورزی و غیره توسعه یافته است.

خرید زنجیر صنعتی

 

اگر شما هم جزء افرادی هستید که برای کسب کارشان یا شرکت و کارخانه خود نیازمند زنجیر صنعتی هستید باید بگوییم که فروشگاه های مختلفی در زمینه فروش ابزار فعالیت می کنند که می توانید به آن ها مراجعه کنید.

پیش از خرید باید کاملا دقت داشته باشید که محصول خود را با برند اصل و فروشگاه معتبر تهیه کنید به خصوص اگر خرید شما اینترنتی است. نکته مهم دیگر که ما همیشه بازگو می کنیم استعلام گیری قیمت است چرا که این امر موجب می شود شما پس از خرید دچار پشیمانی نشده، رضایت کامل داشته و همچنین زنجیر خود را با بهترین کیفیت و قیمت تهیه کنید. شایان ذکر است که اگر در مورد خرید خود با مشاورین و متخصصین متبحر در این زمینه مشورت داشته باشید یقینا به سود‌ خود گام برداشته اید.

خرید زنجیر صنعتی-کارابلبرینگ

استاندارد زنجیر صنعتی

 

یکی از مطالب بسیار مهمی که شما باید برای خرید و تهیه زنجیر صنعتی به آن دقت داشته باشید، مقوله استاندارد است. وجود استاندارد یعنی تضمین کیفیت و مرغوبیت جنس یا همان زنجیر مد نظر شما. بنابراین شما موظف هستید مطالعه دقیقی مبنی بر استانداردهای زنجیر صنعتی داشته باشید. در سازمان بین الملل اصلی ترین و اساسی ترین انواع استاندارد در زمینه زنجیر صنعتی ANSI ،DIN ،ISO  هستند.

 

زنجیر صنعتی-کارابلبرینگ

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات مکفی و دقیقی را در اختیار شما خوبان قرار دهیم. در جمع بندی مقاله باید اضافه کنیم: زنجیر های صنعتی از ابزار های بسیار مهم و کاربردی هستند که نقشی اساسی در معدن، کشاورزی، اتومبیل، دوچرخه سازی و… دارند.

این ابزار از نظر طراحی، سایز بندی و جنس بسیار متنوع بوده و کاربردهای گوناگونی را شامل می شود که اصلی ترین آن انتقال نیرو می باشد. رایج ترین اندازه زنجیرهای صنعتی سایز ۱۰۰ و ۸۰ و در تعداد ردیف ۱ و ۲ می باشد. البته کارخانه داران و یا سازندگانی که دارای دستگاه های بزرگ هستند و یا در مواقعی که نیازمند زنجیری قطور برای تحمل فشار بسیار هستند، می‌ توانند از زنجیر های سایز ۴، ۵، ۶ و اندازه های بیشتر از ۱۰۰ استفاده نمایند.

از دیگر موارد مهمی که ذکر کردیم استاندارد است که مهمترین این استاندارد ها ANSI ،DIN ،ISO  می باشند و باید در هنگام خرید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید‌. همچنین برای خرید زنجیرهای صنعتی ضمن این که می توانید از مشاورین متخصص استفاده کنید قادر هستید با مطالعه مطالب سایت های فروش، خرید اینترنتی را نیز امتحان کنید.

سوالات متداول زنجیر صنعتی

انواع زنجیر صنعتی چیست؟

زنجیر کانوایر، زنجیر غلتکی صنعتی، زنجیرصنعتی ضدآب، زنجیرصنعتی شاخدار

استاندارد زنجیر صنعتی چیست؟

در سازمان بین الملل اصلی ترین و اساسی ترین انواع استاندارد در زمینه زنجیر صنعتی ANSI ،DIN ،ISO  هستند.

مشخصات فنی زنجیر صنعتی چیست؟

سایز بندی این وسیله به صورت ۸۰ و ۱۰۰ است که با کم و زیاد کردن قطعات به کار رفته در آن می توانیم این اندازه را تغییر دهیم.

2 دیدگاه برای “زنجیر صنعتی

    1. سلام عرض شد بله موجود داریم هر متر زنجیر 230تومن و یه دونه دیگ هم داریم 250تومان مارکِ چینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درحال بارگذاری ...
پشتیبانی سایت