سبد خرید

یاتاقان لغزشی-کارابلبرینگ

یاتاقان لغزشی

یاتاقان لغزشی-کارابلبرینگ


یاتاقان لغزشی چیست؟

 

یاتاقان لغزشی اصلی ترین تکیه گاه شفت و اجزای متصل به آن می باشد. برای این که بهتر با این محصول آشنا شوید ابتدا باید تعریف مختصری از یاتاقان داشته باشیم. به هر تکیه گاهی که باعث کاهش اصطکاک شود یاتاقان می گویند. کیفیت در این یاتاقان ها حرف اول را می زند و برای دست یابی به محصولی بدون نیاز به تعمیر باید یاتاقان با کیفیت را خریداری کنید. در صورتی که یاتاقان های لغزشی آسیبی ببینند اجزای متحرک فلزی با اجزای ثابت برخورد کرده و به سرعت این دو قطعه را از بین می برد. به همین دلیل در صورت مشاهده هر گونه خرابی در آن ها باید به سرعت آن را تعویض کنید تا هزینه های شما کاهش یابد.

یاتاقان لغزشی-کارابلبرینگ

محور در یاتاقانِ لغزشی در داخل سوراخ یاتاقان واقع شده است. بر این اساس لغزش محور در سطح یاتاقان به صورت ناخواسته اصطکاک لغزشی ایجاد می کند. این اصطکاک ایجاد شده با مقداری روانکاری با روغن به صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. این نوع یاتاقان در شروع کار مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و این موضوع را می توان یکی از عیب های اصلی این قطعه شمرد. کارکرد این نوع یاتاقان ها آرام و بدون سر و صدا می باشد و از این رو بسیار حائز اهمیت است. همچنین در برابر ارتعاشات و ضربه حساسیت ندارند و می توانند بدون محدودیت در دورهای بالا عمل کنند. از جمله انواع یاتاقان های لغزشی می توان به یاتاقان های بالشتی، ساده، بوش و دو تکه اشاره کرد. مواردی همچون روغن کاری نامناسب، شل شدن پیچ ها و عدم هم محوری می تواند باعث خرابی این یاتاقان ها شود.

یاتاقان لغزشی-کارابلبرینگ

کاربرد یاتاقان لغزشی

 

یاتاقان های لغزشی در انواع مختلف یاتاقان بوشی، دو تکه، ساده و یاتاقان بالشتکی قرار می گیرد که هر کدام از این یاتاقان ها کارکرد خاصی دارند که به شرح زیر می باشد:

یاتاقان های ساده :یکی از انواع یاتاقان لغزشی است که از یک تکیه گاه که اغلب در بدن خود ماشین می باشد همچون تلمبه دستی چرخ خیاطی استفاده می شود.

یاتاقان های بالشتکی: در تلمبه های چند پروانه ای کاربرد دارد که در چند ثانیه ابتدایی محور به یک سمت کشیده می شود.

یاتاقان بوشی: به طور معمول درون بوش های آن ها را به صورت شیار دار می سازند تا همواره در این شیارها روغن جمع شده و محور را روغن کاری نماید.

یاتاقان های دو تکه: از دو بخش پوسته یاتاقان و بدنه یاتاقان تشکیل شده است. دلیل این دو تکه بودن تعویض راحت تر و عمر طولانی تر می باشد.

یاتاقان های لغزشی: به دلیل ابعاد بالا و شکل ظاهری معمولا در صنایع بزرگی همچون شرکت های نفتی، صنایع نیروگاهی، پالایشگاه ها و … مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت یاتاقان لغزشی با غلتشی

 

یاتاقان های غلتشی از تعدادی ساچمه و دو عدد رینگ ساخته شده است. این اجزا به صورت مماس در کنار یکدیگر قرار می گیرند. از قفسی از صفحه های موازی جهت جداسازی ساچمه ها استفاده می شود. جدا کننده، عضو غلتنده و کنس درونی و بیرونی از جمله اصلی ترین بخش های یاتاقان های غلتشی می باشد. یکی از معایب اصلی این یاتاقان ها نسبت به یاتاقان لغزشی، بالا بودن ضریب اصطکاک یاتاقان های لغزشی در برابر ده الی پانزده برابر یاتاقان های غلتشی می باشد.

یاتاقان لغزشی در صورتی که در سرعت های بالا به صورت اصولی روغن کاری شوند نسبت به یاتاقان های غلتشی می توانند بار بیشتری را تحمل کنند. در صورتی که برای تولید یاتاقان لغزشی از مواد اولیه مناسب استفاده شود این قابلیت را دارد که در داخل مایع مورد پمپاژ کار کرده و خنک کاری و روانکاری شود.

یاتاقان لغزشی-کارابلبرینگ

بلبرینگ شیار عمیق چیست؟

بلبرینگ های شیار عمیق پرمصرف ترین نوع بلبرینگ هستند و برای بسیاری از صنایع مختلف مناسب هستند. مطابق با این تطبیق پذیری در بسیاری از برنامه های مختلف، آنها در طیف گسترده ای از طرح ها، انواع و اندازه ها در دسترس هستند.

 

مزایای یاتاقان لغزشی

 

  • به دلیل پوشش مواد همانند یک فیوز عمل می کند و از این رو در اثر هر گونه ایجاد ناهماهنگی و برخورد کردن شفت با دیواره، به شفت هیچ آسیبی وارد نشود و یاتاقان دچار سایش و خوردگی شود.
  • یاتاقان لغزشی خاصیت انتقال گرمای خوبی دارد و جهت خنک کاری سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این نوع یاتاقان در صورت روغن کاری مناسب قابلیت تحمل بار در سرعت های بالا را دارد.
  • می تواند نیروهای زیادی را متحمل شود و کارکردی آرام و بی سر و صدا دارد.
  • این یاتاقان ها در برابر ارتعاش و ضربه از خود حساسیت نشان نمی دهد.
  • از نظر تعداد دور یاتاقان های لغزشی هیچ محدودیتی ندارند.
  • قیمت این یاتاقان ها به نسبت ارزان تر می باشند.

قیمت یاتاقان لغزشی

 

قیمت یکی از فاکتورهایی است که بر روی انتخاب خریداران تاثیر می گذارد. با توجه به این که کیفیت این نوع یاتاقان اهمیت بسیاری دارد و در صورت خرابی یاتاقان ها خسارات بسیاری به دستگاه ها وارد می شود، بهتر است هزینه بالایی را پرداخت کرده و یاتاقان مقاوم تری را خریداری کنید. قیمت گذاری یاتاقان های لغزشی بر اثر فاکتورهای متعددی صورت می گیرد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به جنس یاتاقان، نوع آن، نحوه کارکرد، کیفیت، نحوه ساخت، متریال های به کار فرته، عمر یاتاقان و … اشاره کرد. کارابلبرینگ یکی از نمایندگی های فروش انواع یاتاقان لغزشی در ایران است که قیمت های خود را به صورت روزانه و آنلاین به مشتریان اعلام می کند. جهت استعلام قیمت این یاتاقان ها تنها کافیست تماس بگیرید.

یاتاقان لغزشی-کارابلبرینگ

خرید یاتاقان لغزشی

 

یاتاقان ها یکی از اجزای حساس هستند که بر روی کارکرد سایر قطعات دستگاه تاثیر می گذارند. خرید یاتاقان نیاز به شناخت و اطلاعات بالایی دارد. به همین دلیل برای خرید مطمئن بهتر است ابتدا مطالب بالا را مطالعه کنید و در صورت هر گونه سوال و یا ابهام از طریق شماره های مندرج در سایت با کارابلبرینگ تماس بگیرید. در هنگام خرید یاتاقان لغزشی ابتدا باید نوع دستگاه را در نظر گرفته و بر اساس آن مدل بلبرینگ را خریداری کنید. کارابلبرینگ این افتخار را دارد که باکیفیت ترین و مرغوب ترین یاتاقان لغزشی را به مشتریان ارائه کند. این یاتاقان دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا هستند و سلامت آن ها تضمین شده می باشد.

سوالات متداول یاتاقان لغزشی

یاتاقان لغزشی چه مزایایی دارد؟

  • یاتاقان لغزشی خاصیت انتقال گرمای خوبی دارد و جهت خنک کاری سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این نوع یاتاقان لغزشی در صورت روغن کاری مناسب قابلیت تحمل بار در سرعت های بالا را دارد.
  • یاتاقان لغزشی می تواند نیروهای زیادی را متحمل شود و کارکردی آرام و بی سر و صدا دارد.

یاتاقان لغزشی و غلتشی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

یاتاقان های غلتشی از تعدادی ساچمه و دو عدد رینگ ساخته شده است. این اجزا به صورت مماس در کنار یکدیگر قرار می گیرند. از قفسی از صفحه های موازی جهت جداسازی ساچمه ها استفاده می شود. جدا کننده، عضو غلتنده و کنس درونی و بیرونی از جمله اصلی ترین بخش های یاتاقان های غلتشی می باشد.

یاتاقان لغزشی در صورتی که در سرعت های بالا به صورت اصولی روغن کاری شوند نسبت به یاتاقان های لغزشی می توانند بار بیشتری را تحمل کنند. در صورتی که برای تولید یاتاقان لغزشی از مواد اولیه مناسب استفاده شود این قابلیت را دارد که در داخل مایع مورد پمپاژ کار کرده و خنک کاری و روانکاری شود.

2 دیدگاه برای “یاتاقان لغزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درحال بارگذاری ...
پشتیبانی سایت